معبد اجدادی خاندان چن
نوشته شده توسط : badsa

معبد اجدادی خاندان چن

آرامگاه خانوادگی چن (陈家祠) با نام‌های متعددی شناخته می‌شود. از این نام‌ها می‌توان به سالن اجدادی خاندان چن، آکادمی خاندان چن، معبد اجدادی خانواده چن و زیارتگاه خانوادگی چن اشاره کرد. معبد اجدادی خاندان چن در حدود ۱۳۲۰۰ متر مربع مساحت دارد. معبد اجدادی خاندان چن ۱۹ ساختمان با ۹ سالن و ۶ حیاط دارد که در یک الگوی متقاون به وسیله راهروها به هم دیگر متصل شده‌اند. این مجموعه توسط دیوارهایی بلند از جهان بیرون جدا شده است. در محور اصلی، ورودی اصلی، سالن اجتماعات و سالن عقبی قرار گرفته‌اند.

 

نمایی از ساختمان معبد اجدادی خاندان چن 

نمایی از ساختمان معبد

ورودی اصلی مجموعه ۲۷٫۵ متر عرض و ۱۵ متر عمق دارد و ستون‌های آن با گل‌ها و آدمک‌ها تزئین شده‌اند. در بالای دروازه، لوح بزرگی وجود دارد که بر روی آن عبارت آکادمی خاندان چن نوشته شده است. یک جفت طبل سنگی در کنار در ورودی با ارتفاع ۲٫۵ متر و دو نقاشی رنگی از خدایان در با ۴ متر ارتفاع، در همان ابتدای ورود به مجموعه، گردشگران تورچین را شگفت‌زده خواهند کرد.

 

تصویری از مجسمه های معبد خاندان چن 

تصویری از مجسمه های معبد خاندان چن

قابل‌توجه‌ترین جاذبه معبد اجدادی خانواده چن، کنده‌کاری‌های متنوع و باشکوهی است که در ستایش از طبیعت ساخته شده‌اند. این کنده‌کاری‌ها از جنس چوبی، آجری، سفالی، سنگی، آهکی و چیزهای دیگر نیز میباشد .کنده‌کاری‌های روی چوب در این مکان دستاوردهای بی‌نظیر هنر کنده‌کاری در آن زمان در گوانجو را نشان می‌دهند. داستان‌های افراد مشهور تاریخی در سرتاسر معبد به وسیله این کنده‌کاری‌ها نمایش داده شده‌اند.

پیشینه معبد اجدادی خاندان چن

در زمان سلسله کینگ، شخصی از خانواده چن، مقام سوم را در امتحانات سلطنتی به دست آورد. امتحانات سلطنتی چین یک سیستم آزمون خدمات دولتی بود که افراد برای کسب مقامات دولتی در آن شرکت می‌کردند. جایگاه این شخص در دولت باعث شد خانواده چن بسیار مشهور شود. مدت‌ها بعد پیشنهاد داده شد تا معبدی ساخته شود تا علاوه بر وجود مکانی برای ادای احترام به اجداد خاندان، مدرسه‌ای برای تشویق فرزندان خانواده برای تلاش بیشتر برای کسب رتبه‌های بالا در آزمون‌های سلطنتی وجود داشته باشد.

پیشینه ساخت معبد اجدادی خاندان چن

معبد اجدادی خانواده چن (سالن اجدادی خاندان چن) به وسیله دو آمریکایی چینی راه اندازی شد. آن‌ها می‌خواستند دانش‌آموزان خاندان چن در گوانگجو یک آکادمی داشته باشند. این مجموعه ارزشمند قبل از پایان دوره سلسله کینگ بین سال‌های ۱۸۹۰ تا ۱۸۹۴ ساخته شد. این معبد و آکادمی در سال ۱۹۵۷ به موزه تبدیل شد. آثار هنری به جا مانده از آن دوره و معماری و تزئینات سنتی این مجموعه، چنان ارزشمند بودند که در سال ۱۹۸۸ آکادمی خانواده چن به عنوان میراث فرهنگی ملی، تحت محافظت شورای دولتی چین قرار گفت.

 

تصویری از معبد اجدادی خاندان چن

تصویری از معبد اجدادی خاندان چن;

کاربرد امروزی معبد اجدادی خاندان چن

این مجموعه هم اکنون یک موزه هنرهای مردمی بوده و یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر برای مسافران به حساب می آید.همچنین این موزه با نام موزه هنرهای مردمی گوآنگ‌دونگ (Guangdong Folk Art Museum) شناخته می‌شود.دو چینی آمریکایی که به گوانجو برگشته بودند، حمایت‌های مالی لازم برای ساخت مکانی برای دانش‌آموزان خاندان چن را سازمان‌دهی کردند.

 

بازدید عموم از معبد اجدادی خاندان چن 

بازدید عموم از معبد اجدادی خاندان چن;

با ساخت این آکادمی، تمامی دانش‌آموزانی که در تمام استان گوانگ‌دونگ و دیگر نقاط چین پخش شده بودند، می‌توانستند در این مکان اقامت کنند و برای گذراندن امتحانات سلطنتی کونفسیوسی آموزش ببینند. آکادمی و خوابگاه‌ها در زمانی ساخته شدند که دولت سلسله کینگ در حال فروپاشی بود و دانش‌آموزانی که امتحانات را می‌گذراندند احتمالا می‌دانستند که افق روشنی برای داشتن یک موقعیت دولتی با ثبات، پیش رویشان نخواهد بود. در سال ۱۹۰۵ سیستم امتحانات سلطنتی منسوخ شد و ساختمان به یک مدرسه عمومی برای دانش‌آموزان خاندان چن تبدیل شد.

چطور به معبد اجدادی خاندان چن برویم؟

راحت‌ترین راه برای رفتن به آکادمی خانوادگی چن استفاده از مترو گوانگجو است. خط یک مترو را سوار شده و در ایستگاه Chen Clan Academy پیاده شوید. از خروجی C به میدان آکادمی خانواده چن و از خروجی D به ورودی اصلی مجموعه دسترسی خواهید داشت. شما همچنین می‌توانید از اتوبوس‌های گوانجو نیز استفاده کنید. غیر از اتوبوس‌های گردشگری شهر، خطوط ۱۷، ۸۵، ۸۸، ۱۰۴، ۱۰۷، ۱۰۹، ۱۱۴، ۱۲۵، ۱۲۸، ۱۹۳، ۲۰۴، ۲۳۳، ۲۵۰، ۲۶۰، ۲۸۶ و ۴۱۳ نیز در نزدیکی این مجموعه ایستگاه دارند.

آدرس معبد اجدادی خاندان چن

چین، گوانگجو، منطقه Liwan، جاده شماره هفت Zhongshan

ساعت بازدید از معبد اجدادی خاندان چن

۸٫۳۰ تا ۱۷٫۳۰ (آخرین پذیرش ورودی ساعت ۱۶ است)

هزینه ورودی معبد اجدادی خاندان چن

۱۰ یوان

منبع:معبد اجدادی خاندان چن





:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آبان 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: